Du er her > Start > Trekking i Nepal > Nepal 2009

Vandring i Nepal. Trekking i Annapurna regionen.

Nepal, anden gang.

Det var så anden gang jeg satte mine ben på nepalesisk jord. Der var gået 2 år siden første gang.

Tribhuvan, Kathmandu Internationale lufthavn, var også denne gang porten til det legendariske land og lige så kaotisk, som jeg huskede den fra sidst vi var her.

Denne gang var vi dog noget bedre forberedte på, hvad der ventede. Visa var ordnet hjemmefra, og vi tacklede lufthavnens portere, tiggere og taxi chauffører tilstrækkelig 'hjemmevant' til selv at kunne styre.
Nepal. Kathmandu. [Klik for et større billede]
Foto: Nepal. Kathmandu.

Destinationen var også klar: Kathmandu Guest House. Bestilt hjemmefra. Namaste! Taxi ind til trekker bydelen Thamel, hvor Kathmandu Guest House ligger midt i 'det hele'.

Nepal. Kathmandu Guest House. Haven. [Klik for et større billede]
Foto: Nepal. Kathmandu Guest House.
Vi havde bestilt 3 overnatninger hjemmefra, så vi havde et par dage i Kathmandu inden vi skulle videre.

Ved ankomsten bestilte vi så 2 overnatninger mere til slutningen af vores ophold. Vi ville være sikre på at have et sted når vi kom tilbage til Kathmandu.

Fra Kathmandu videre til Pokhara, hvor trekket starter. I Pokhara havde vi på forhånd booked 2 overnatninger på Hotel Lake Wiev Resort.

Vi besluttede at bestille vores trekking, mens vi var i Kathmandu, så det var på plads og vi ikke skulle spekulere mere på det, men det var måske lidt dumt.

Vi fandt senere, at der var masser af seriøse booking muligheder i Pokhara og tilmed lidt billigere.

Tag på tur i ord og billeder.
Oplevelserne i Nepal 2009 har jeg valgt at formidle på samme vis som sidst, med en dag til dag beskrivelse af selve trekket, illustreret med mange fotos.
Nepal. Kathmandu. Webmaster i Kathmandu Guest House [Klik for et større billede]
Foto: Nepal. Kathmandu. Webmaster i Kathmandu Guest House.

Hvis du ønsker inspiration, så er der altså mulighed for, ved hjælp af navigationen i venstre side, at bladre igennem turen i ord og billeder.

Under Trekking planlægning er der lidt mere om overvejelser og forberedelser i forbindelse med selve trekket.

Under Overnatning i Kathmandu findes info om mulighederne, vores overnatninger på Kathmandu Guesthouse og bestilling hjemmefra.

Det samme gælder for Overnatning i Pokhara, hvor vi boede på 2 hoteller, hvoraf det ene var bestilt hjemmefra over nettet, mens det andet blev fundet på stedet.

Det er i det hele taget ikke det store problem at finde overnatning i hverken Kathmandu eller Pokhara. Det kan såmænd ordnes hjemme fra lænestolen.

De store hoteller er, selvfølgelig, repræsenteret på internettet om ikke med egen hjemmeside så dog gennem "sovgodt.com" agenter. Også mindre hoteller lader sig finde på nettet.

God fornøjelse og husk: Det er ment som inspiration, ikke som en guide.